Bagaimana memulihkan tema klasik di penyemak imbas Chrome dan Firefox?

Pengguna sentiasa dapat mengharapkan prestasi yang lebih baik dengan setiap kemas kini penyemak imbas Chrome atau Firefox baru. Walau bagaimanapun, kemas kini terbaru dari kedua penyemak imbas ini membuat pengguna bertanya-tanya bagaimana cara mendapatkan tampilan lama Google Chrome dan bagaimana memulihkan tema lama di Firefox.

Secara adil, kemas kini penyemak imbas baru pastinya menawarkan prestasi yang lebih baik.

Firefox Quantum kini menjadi penyemak imbas multi-proses yang tepat yang juga memiliki sokongan untuk WebVR, sebuah fitur yang membolehkan laman web menggunakan set kepala VR. Google Chrome versi 69 kini dapat menghasilkan kata laluan kuat yang dipautkan secara automatik ke akaun Google anda, dan bar carian yang dipanggil Omnibox membolehkan anda mencari tab tertentu.

Jadi, persoalannya hanyalah pandangan. Inilah cara anda mendapatkan kembali pandangan lama.

Mengapa Orang Tidak Suka Paparan Chrome dan Firefox Baru

Sebilangan orang menyukai perkara biasa. Lebih-lebih lagi, sudah pasti menjengkelkan apabila cuba menyesuaikan diri dengan perubahan baru sekarang, terutamanya jika anda mempunyai perkara yang lebih penting untuk dilakukan.

Kononnya, tampilan Firefox baru rata, tersekat, dan mempunyai beberapa ruang kosong yang tidak diingini, seperti kawasan di kedua sisi bar URL. Sebaliknya, nampaknya Chrome mengambil jalan yang bertentangan. Versi barunya bertukar sudut dan kotak untuk sudut yang lebih lembut dan bulat dengan ikon bulat. Tambahan, ia mempunyai skema warna yang lebih ringan.

Ini membuat anda hairan-mungkin, mereka yang tidak menyukai Firefox baru harus mencari Chrome baru, dan mereka yang membenci Chrome baru harus mencari Firefox yang baru. Walau bagaimanapun, penampilan yang buruk biasanya tidak cukup alasan untuk meninggalkan satu penyemak imbas yang lain.

Jadi, berikut adalah cara anda mendapatkan kembali penampilan lama yang anda gemari di penyemak imbas anda (ingat, kaedah ini boleh berubah pada bila-bila masa).

Cara Memulihkan Tema Klasik Google Chrome

Memulihkan penampilan klasik Google Chrome cukup mudah. Anda akan menggunakan bendera Chrome.

Ikut langkah-langkah ini:

  1. Di bar alamat Chrome, taipkan chrome: // flags
  2. Masukkan # top-chrome-md di bar carian yang muncul di bahagian atas halaman.
  3. Anda akan mendapat Tata Letak UI bendera untuk krom teratas penyemak imbas
  4. Tukar pilihan dari Default ke Normal
  5. Klik pada arahan yang muncul di bahagian bawah skrin untuk melancarkan semula Chrome.

Setelah Chrome dimulakan semula, anda akan melihat penyemak imbas lama anda.

Cara Memulihkan Tampilan Klasik Mozilla Firefox

Dengan Firefox, prosesnya sedikit lebih rumit. Pada mulanya, anda boleh menukar tema menggunakan peluasan yang hebat. Itu tidak lagi mungkin dilakukan dengan Firefox Quantum. Firefox baru tidak membenarkan peluasan yang membuat perubahan mendalam pada penyemak imbas. Sambungan sedemikian berpotensi berbahaya.

Itu memberi anda dua pilihan:

  • Menggunakan tweak CSS: Anda boleh mendapatkan sedikit gambaran lama Firefox. Malangnya, ini tidak digalakkan untuk pengguna biasa. Anda boleh merosakkan penyemak imbas dengan cepat jika anda tidak tahu apa yang anda lakukan.
  • Menyesuaikan Firefox: Pelbagai ciri dapat disesuaikan hanya dengan mengklik kanan atau menyeret dan melepaskannya. Anda juga boleh memasang tema lain yang anda suka.

Nota PENTING

Seboleh mungkin anda tidak menyukai paparan penyemak imbas baru, ingat bahawa yang paling penting ialah prestasi penyemak imbas anda. Prestasi penyemak imbas juga boleh mempengaruhi prestasi komputer anda. Sekiranya anda membuat perubahan dan menghadapi masalah prestasi komputer, anda boleh menggunakan Auslogics BoostSpeed ​​untuk memeriksa dan mengenal pasti kawasan masalah. Kumpulan utiliti perisian akan memperbaiki kesilapan Registry, menghapus fail dan entri yang tidak diperlukan, meningkatkan prestasi Internet, dan juga defragment disk dan Registry, menyesuaikan PC anda untuk prestasi puncak.